Közzétéve:

Szikrai Csukák 2.

2010. október 03. vasárnap: Ezen a héten eléggé változékony időnk volt. Egyik nap sütött a másik nap borongós, de meleg idő volt. A szokásos szombati horgászatunk most elmaradt, mivel elfoglaltságunk akadt. Így áttettük a szombat délutáni pecát vasárnap reggelre. Tudtuk, hogy ez másfajta játék lesz mint az eddigiek, mivel a reggeli órákban másképp kajálnak a csukák.
Reggel fél 6-os találka volt megbeszélve azért, hogy így napfelkeltére, azaz 6-ra kiérünk a vízre. Most nem ketten, hanem hárman mentünk, hogy ne csak a képekkel, hanem élő valójában is bizonyítsuk a fogási tendenciánkat. Zsolt, Tamás és én 615-kor már elhagytuk a partot. Ekkor már pitymallot, ezért a magunkkal cipelt fejlámpákra nem volt szükség (azt hittük sötétebb lesz), a motor akkuját pedig nem töltöttük fel, így a bioárammal (Coke Zero) hajtott „Tomos” motort, alias Mérész Tamást kellet bevetnünk. Sportoló lévén (kosarazik), jól kente neki. Gyorsabb volt, mint az E-sential 30 Lb-ás motor 5. fokozatban. Hiába a gyorsaság, a csuka nem evett, csak az előző héten letett 40 db varsa. Kb. a második dobásra megtaláltam. 10 perc fárasztás és szenvedés után kiszabadítottam a hálóból a villantómat és már következhetett is a harmadik dobásom, ami meg a fa tetején landolt. „Nagyon szerettek a többiek!” Ilyen rossz kezdet után már csak jobb jöhet, de fél óra jobbra és balra dobálás után is csak egy varsát tudtam fogni. Egyszerűen nem tudtuk Tamásnak bizonyítani az elmúlt hetekben fogott csuka mennyiséget, de nem adtuk fel és így történt, hogy 725-kor sikerült megtörni a csukátlanságunkat és kifogtam az első halunkat egy 41 cm-es csukit. Ő is, mint a múltkori társai, a Mepps Syclops 2-est szerette.
Én is szeretem 🙂 mindkettőt. Az állás 0:0:1.

41-es Syclopsot evő csuka.

Nem csak a csali vált be megint, hanem még a húzás irány is ugyan az volt. A múlt alkalommal is a fák előtt a parttal párhuzamosan kellett vontatni. Most annyi volt a nehezítő körülmény, mint az a képen mögöttem is jól látszódik, hogy ugyanezen területek mind telivoltak az „örömmel”, de azért mi kitartóan dobáltunk, még akár bele a közepébe is, mert a kanál úgy is át megy rajta.

Elől a 40 cm-es csuka, háttérben pedig a R. Öröm

15 perc dobálás után 740 -kor megint a horgomra / Syclopsomra akadt egy 40 cm-es.
Az állás 0:0:2.

„Tomos”-Tamás 39 centise

Ekkor a fiúk szóvá tették, hogy most már állítsam le magam, mert ez így nem sportszerű dolog rájuk nézve. Az, hogy nekik még egy rávágás sem volt, én meg már a másodikat szedem ki. Ahogy ezt kimondták „Tomos”-Tamásnak rávágott valami az Abu Atom-jára, de lemaradt. Nem keseredett el és tovább dobált, aminek eredményére nem kellett sokat várni, csak úgy kb. 20 percet és már meg is fogta az első halát, ami egy 39 cm-es volt.

Fárasztja a csukát az Orkla meg a Zsolt.

Erre én is belendültem és feltettem az i-re a pontot és megfogtam a harmadik csukámat is. Ekkor beígértek egy jól eső őszi fürdőzést, ebbe a jól eső 14 fokos vízbe. Az állás 0:1:3.
Tovább haladtunk egyre lejjebb a második kanyarig, mert innen nézve úgy tűnt, hogy arra nagyobb részek is vannak „öröm” nélkül. Jól láttuk és még a szél is segített nekünk, így a holtág bal oldalától a közepéig egy elég nagy területen szép tiszta, dobálható terep tárult elénk. Ide érve úgy a negyedik dobásra végre sikerült Zsoltinak is fognia egy 42 cm-est.
Az állás 1:1:3.

Csónakban a csuka

Ezután ismét hiába dobáltunk egy rámozdulásunk nem volt. Cserélgettük a csalikat, de hiába. Egyedül Zsolt tartott ki a bronzszínű Orklája mellett, ami az előbb hozott neki már egy halat. Fél óra elteltével jött is megint neki egy a meder közepéről. Ez már nagyon szép volt, az idei ősz eddigi legnagyobbja 54 cm.
Az állás 2:1:3.

Hoppá, nem tetszik a csukának a kinti lét.

Csak meg van

Mivel délig terveztük a pecát és már 11 óra volt, szépen lassan elkezdtünk visszafelé csorogni, miközben a sodródó csónakból ahol csak lehetett, meg ahol nem is, dobáltunk folyamatosan. Zsolti továbbra is az Orklával dobált és megint fogott egy 40 cm-est. Az állás 3:1:3.
Csorgunk tovább és Zsolt megfogta a mai nap legnagyobb fáját, egy 2 méter 30 cm és 5 kg-t. A nap folyamán fogtunk egy párat, de ez igazán nagy volt.

A 40-es áldozat.

Az Orkla jól fárasztja a tuskót.

Az egyik fa végénél megállva észrevettem, hogy néha a küszök szétrebbenek. Nem is kellett több, közéjük dobtam és meg is fogtam a küszhajtót, egy 37 cm-es csukát. Ezzel az állás 3:1:4.
Most már tényleg csúnyán néztek rám a többiek. Fél dél már az idő, ezért szóltunk a motornak (Tamás), hogy indítsa be a lapátokat és irány a kikötő közben pedig ugyan úgy dobálunk, mint eddig. Lett is eredménye. Fogtam vontatott csalival még egy 38 cm-est. Az állás 3:1:5.

Ez az igazán szép festői táj.

Az egyik dolog, ami várt minket a kikötőhöz közeledvén az a csodálatos látvány, amiről Zákonyi Botond barátom, amikor 3 évvel ezelőtt itt járt velem, azt mondta, hogy ez egy egyedüli szépségű táj Magyarországon, amire az embereknek, köztük a horgászoknak, jobban kellene vigyázni, hogy ebben a szépségében meg is maradjon.
A másik dolog a varsák, amiket már rutinosan figyeltünk, hogy hova vannak leszúrva azért, hogy ne keljen megint fárasztani valamelyiket. Hiába figyeltünk egy mélyen fekvő fajtának a terelő hálóját sikerült megint csak nekem megfognom. Zsolti pedig akasztott valamit, de lemaradt. Ezután kikötöttünk és így maradt is az állás :
Zsolti 3db : Tamás 1db : Kornél 5db

Nagyon nagy élmény volt ez a mai peca mind attól függetlenül, hogy nem fogtunk 20 db feletti mennyiséget. Gyönyörű idő, szép környezet és persze jó emberek voltak egy időben egy helyen.

Felszerelés :

Zsinór : Fireline 0,17mm / 10,2kg,
Power Pro 0,23mm / 15kg
Fireline 0,17mm / 10,2kg,

További eredményes botgörbülést minden egyes sporttársnak.