Közzétéve:

Mohosz OB 5. forduló

Nagy megbeszélések előzték meg a mai napot. Zsolti a családjával beszélt, én meg az enyémmel.  Így maximálisan meg volt a tervünk a mai nappal kapcsolatban. És tényleg, mivel reggel, amikor találkoztunk, ugyanazon a terven voltunk mind a ketten.
Ez az igazi csapatszellem!
Az előző napi sorsolás alapján a 21. indulási sorszámot húztuk. Ami szerencsés szám, de annak tükrében, hogy 27 csapat indul, ahhoz mérten nem igazán kedvező a helyválasztás tekintetében.
Mi azért maradtunk a szerencsét hozó szám elvénél.
Induláskor akkora köd volt, hogy nem lehetett ellátni 100 m-re sem. Még a betervezett helyet sem láttuk, nem, hogy megközelítsük és elfoglaljuk a start pozíciónkat, de összehoztuk.

Napfelkelte köddel.

Beálltunk egy nádas sarkára úgy, hogy annak mindkét oldalát meg tudjuk húzni.
Hétkor elkezdődött a verseny, Zsolti az első dobásra akasztott egy 54 cm-es csukát.
Meg van az első. Most már nem kell aggódni! Versenyen mindig a legelső hal megfogása a legnehezebb, utána a többi már „gyerekjáték”! Mivel az ember átesik az első stresszen.
Én körülbelül a harmadik behúzásomnál, majdnem akasztottam egyet. Ahogy húztam a csalit és kezdtem kiemelni a vízből, abban a pillanatban fordult rá egy mérhető csuka,
de két dobáson belül meg is volt a kis drága. Ezután fogtunk még egyet és az órámra néztem. 7:12 perc volt. Ez bíztató, 12 perc elteltével már három halnál járunk. A következő 45 percben akasztottunk még négy halat, melyből kettőt vissza kellet dobnunk (méreténél fogva). Ez nem is olyan rossz, hogy egy órán belül már van öt mérhető halunk.
Lemérték és 236 cm-nél jártunk.

Az öt mérhető hal. Ott lapul alul a kis balin.

Ahogy a mérlegelő csónak távozott, úgy mi is távoztunk erről a helyről. Átálltunk a túlpart előtti tökleveleshez. Itt ugyan csak 80 cm víz volt alattunk, de hátha bujkál benne egy-két nagyobb csuka. Tíz perc semmi után észrevettem, hogy tőlünk 20m-re a tökleveles előtt húzódik egy másik tökös, szép U alakot formálva. Gyerünk oda, mondtam és már álltunk is át. Zsolti megint csak, mint a nap elején, ahogy bedobott máris fogott egy 52cm-es csukát. Pedig egyszerre és egy helyre dobtunk. A mázlista.

Komoly csávó! Mind kettő!:)

Én meg semmit. Aztán fogott egy 16cm-es sügeret. Pár perc elteltével végre én is akasztottam egy csukát, de méreten aluli volt. Kb. még félórát szöszmötöltünk a tökösben, aztán meguntam és mondtam, hogy álljunk át a strand végénél lévő nádfalhoz.
Átálltunk és szokás szerint Zsolti megint akaszt egy szépet a nádfal előtti tök széléből. Bár most legalább nem az első dobásra jött, hanem az ötödik-hatodikra. Én a másik irányt kezdtem vallatni, mert ott a nádfalnak vége volt illetve töklevél is volt előtte. És végre én is akasztottam egyet, ami mérhető (44cm). Lemérték őket és még a csónakunk orra összeért a mérlegelő csónakéval, már megint ütünk egy halat, de sajnos méreten aluli balin volt. Ekkor már csak egy óra volt hátra a versenyből, amikor elmentünk a holtág végében található átjáróhoz. Ott is a sarkon álltunk meg, úgy, hogy a holtágra is tudjunk dobni, meg a csatornába is. Meg is lett az eredmény, mivel itt is fogtunk egy kisebb csukát.
Ezután pedig delet ütött az óra és elindultunk a kikötő irányába.
A kikötést követő beszélgetésekből kezdett érlelődni bennünk az a gondolat, hogy akár meg is nyerhettük ezt a fordulót, mert senkitől nem hallottuk, hogy négy méter feletti fogása lenne, mint nekünk.
Az eredménylap kitűzésekor be is igazolódott, hogy csak nekünk van négy méter feletti fogása (415cm) a másodiknak 396cm, a harmadiknak pedig 303cm. A harmadik helyezetteknek nagyon örülünk és gratulálunk, mivel ők az egyedüli női versenyzőpáros a mezőnyben (Takács Ildikó – Elek Gyuláné Ági).
Végül összetettben a 17. helyen végeztünk pontazonossággal a 18. és a 19. helyezettel. Ez az a két csapat, akikkel a legjobb kapcsolatot ápoljuk. (18. Takács Ildikó – Elek Gyuláné Ági, 19. Átol Péter – Erdélyi Norbert) Mivel nekünk volt a legkisebb helyezési számunk így megelőztük őket. „Fáj is nekik”. Szerintem ilyen szoros hármas még nem volt az OB történetében.

Az aznapi győztesek!
Elek Gyuláné – Takács Ildikó, Baranyi Zsolt – Gábris Kornél, Zimány Ferenc – Mérten András

Az 5. forduló eredményei

Az Összetett Győztesek!!
3. Péli Zoltán – Szegedi György, 1. Pocsai Krisztián – Pocsai László, 2. Fürtös Attila – Takács László