Közzétéve:

Az első nap

Először is szeretném kezdeni egy kis bemutatkozással azok kedvéért, akik esetleg nem ismernek bennünket.
Baranyi Zsolt és Gábris Kornél a Savage Gear – Ho-Hó Klub Kecskemét Horgász Egyesület színeiben veszünk részt országos pergető versenyeken és a hétköznapokon is együtt horgászunk. Csapatnevünk: Ho-Hó Klub Csuka Csapat. Többnyire pergető horgászatot folytatunk, de gyerekeinkkel illetve néhány baráti meghívásra, békés halas horgászaton is részt veszünk.
Általában én (G.K.) írom a cikkeket, Zsolti pedig fogja a halakat ):
Szerencsére ez azért így nem igaz!
Az elmúlt 5 év versenyzése alatt több horgászmárka is a támogatónk volt, viszont idén az Okuma – Savagear cég keresett meg bennünket, hogy az ő felszereléseiket használjuk, mind a hétköznapokon, mind a versenyeken.
A megállapodás óta eltelt 17 nap alatt egyszer sem tudtunk közösen kijutni horgászni, hogy teszteljük az új botokat, orsókat, zsinórokat illetve csalikat.
Vagy az időjárás miatt vagy más elfoglaltságunk miatt, de leginkább a tavaszi erős szelek miatt nem tudtunk víz közelébe menni. Mivel nem vagyunk cukorból, ezért az eső nem zavart volna bennünket, de pergetni 50-60-as szélben, lássuk be igen nehézkes.
Mindennek eljön az ideje alapon végre kijutottunk pergetni a szikrai-holt Tiszára. Kellemes tavaszi 15 fok várt minket a parton. Horgászt is csak egyet-kettőt lehetet látni a holtág fentebbi szakaszán. Csónakos pergetés szempontjából ideális minden, így legalább nem zavarjuk egymást a parti horgászokkal.

Nem túl sok a pecás, a kellemes idő ellenére
Bepakoltunk gyorsan Balla István „Patyó” barátunk csónakjába, (ő itt Tőserdőben üzemelteti a csónak kölcsönzőt) és nagy lendületet véve célba vettük a 20m-re található hidat.
Indulás után 1 perccel már le is súlyoztunk és kezdődhet a csali keresgélés.
Választásom először a tipikus balin csalira (Fat Vibes 5,1cm) esett, mivel itt a híd környékén, mint mindig, most is veri a vizet a balin. Pár perc eredménytelenség után feltettem egy Rotex 1-es ezüstöt is, de ez sem jött be. Úgy látszik ma csak a természetes táplálékot fogyasztják. Mivel ezeket a rafinált állatokat nem tudtuk horogra csalogatni, ezért elkezdtem a mélyvizet vallatni. Februárban jó pár süllőt, csukát és sügeret sikerült horogra csalnunk innen a mélyebb vízrétegből. Feltettem egy piros 3D rákutánzatot bujtatott horoggal, de erre sem jött semmi. Ezután a Savage híres Real Eel-jét akasztottam a zsinór végére 15 cm-s méretben, de ez sem adott halat sajnos.

A csali anyagok 1.

A csali anyagok 2.

Nincs mit tenni tovább álltunk a kanyar külső ívén lévő nádfal elé. Itt a 3-as ezüst Rotex-et használta Zsolti, (ezzel a csalival már jó pár csukát sikerült fognunk) és ez működött most is. Első dobására a nádfaltól úgy 2 m-rel megakasztott egy kis 35 cm-es csukkedlit.

Itt még tolja a Rotexet!

Itt viszont már a Rotex húzza őt!

Ez bíztató jel volt a kezdethez képest is illetve az elmúlt időszak körforgós haltalanságaihoz képest is. Így folytattuk a dobálást körforgókkal. A nádas előtti 80 cm-s víz teli van friss idei hínárral. Ezek közé álltak be a kis nyavalyások. Nehéz itt bármit is elhúzni úgy, hogy ne szedjünk össze zöldséget. Sokszor nem is lehetett eldönteni tökéletesen, hogy kapásunk volt, vagy csak a zöldségen pattant meg a felkínált csali. Le is kellett cserélnünk a körpörgőt gumira, mert egyszerűen már nem volt tiszta húzásunk.
Rotexet lecseréltem egy általam Paksi Tapsinak nevezett 4 Play Shad-re (azért Paksi Tapsi, mert foszforeszkál, mint a paksi halak szeme). Ezzel pár dobáson belül volt egy ütésszerűm, de épségben visszakaptam a csalimat. Viszont az ezt követő második dobás után Paksikám elvesztette a farkát. Megállapíthatjuk, hogy bármilyen vad hínár is legyen a víz alatt, azért nem tesz ilyet egy gumival sem. Közben Zsolti is behúzási fázisban volt és ő is hasonlóan járt.

Paksi Tapsi (4 Play Shad 7,2cm Glow) atomtámadás után
De a következő, „harmadik-negyedik” dobására sikerült rabul ejtenie a farok cincálós támadót. Cannibal Shad 6,8 cm-s változatának már nem tudott ellenállni és szépen szájbavette. Innen nem volt menekvése. Szépen megszákoltuk és a csónakba helyeztük egy rövid fotózás erejéig. Aztán C&R.

Támadó a matracon!
Eme csalin felbuzdulva én is felhelyeztem a zsinór végére egy Cannibal-t és nekem is pár dobás után sikerült a horogra csalnom az addig óvatosan kapó egyedet.

ASavage megfogta!

Még maradtunk ezen a helyen egy ideig, de már semmi ütésünk nem volt, kezdett a nap is nyugovót fújni, ezért visszanéztünk megint a híd közeli mély részre, hátha a lemenő nap fényében sikerülne akasztani a felszínen rabló balint vagy a mélyben valami foggal megáldott példányt.
De sajnos nem sikerült. Be kellett érnünk mára ennyivel.
Így hát a pecát befejeztük és elindultunk haza.
Majd jövünk a jövő héten is.