Közzétéve:

Az első halak Alpáron

2013. január 26-a. Végre kiolvadt a szeretett vizünk az alpári Holt-Tisza. Három hét telt el mióta itt jártunk és szerencsére sok minden megváltozott. Egy a vízszint, a másik a halak étvágya.

„Szép” téli borongós idő volt pár nappal a jég veszte után. Csónakunkkal ismét a szokott meder közepet vallattuk, de félóra elteltével fel kellett ismernünk a helyzetet, hogy a halak most nem középen, hanem a parttól úgy 10-15m-re helyezkednek el. Boldog, boldogtalan fogta a nagyobbnál nagyobb csukákat a partról, mind pergetve, mind pedig csalihallal.

Az alpári part szakasz

Nekünk meg csak az ilyenek akadtak!:)

Zsolti idei első hala, nem túl boldog tőle a tekintete.

Csodás hal, pergetve szájba, csak a foga hiányzik meg egy kicsit nagyobb méret! Így inkább helyet változtattunk és egyből ez lett az eredménye.

52 cm-s csuka koma

Csónakázgattunk jobbra-balra, föl s alá, de nem akart több jönni. A parton még mindig fogták futószalagszerűen a szebbnél szebb csukákat. Az egyik állásból legalább 5-6 db-ot fogtak, amilyek mindegyike 3kg-tól 6kg-ig terjedt. Ez már kezdte egy kicsit turbózni az agyunkat, nem ehhez vagyunk hozzászokva! Ám kitartó horgászok vagyunk és lelkesen dobáltunk tovább és kis idő elteltével meg is lett az eredménye. Zsolti végre megfogta idei első ragadozó halát egy 47 cm csuka formájában.

Végre meg van! Így boldogabb is.

Visszaengedtük, és ahogy újra dobott, megint akasztott egyet, csak most egy kisebbet. 42cm.

Nekem ezen a napon több nem jutott, de Zsoltinak sem, pláne, hogy beesteledett és elindultunk haza. Majd a jövő héten is meglátogatjuk a vizet. Tartogat még meglepetéseket ez a víz.