Közzétéve:

Alpári csukák 2. rész

2010. szeptember 18. szombat: borús, esős napra ébredtünk. Az elmúlt szombat óta folyamatosan csak esett az eső, de minket ez nem tántorított el attól, hogy kimenjünk megint Zsolt barátommal pergetni a múltkori helyünkre. A múlthéten fogott csukarengeteg felizgatta a fantáziánkat és megszállott horgászok révén nem ijedtünk meg egy kis szakadó esőtől. A vizek hőmérséklete nem változott semmit sem a múlt hétvégéhez képest. Amilyen mázlisták vagyunk induláskor elállt az eső és kisütött a nap. Most hamarabb tudtunk elindulni így fél 1-kor már meg is pillantottuk a vízen a csónakot, ami a sok eső miatt ismét félig volt vízzel. Ezért csalizás helyett ismét előbb mericskélnünk kellett a vízzel elárasztott csónakot. Őrültek lévén, ahogy ezzel a művelettel végeztünk, inkább a parton próbáltunk meg előbb a horogra csalni a kis kedvenceinket. Ezt jól is tettük, mert a part menti hinarak és akadók között 2 méterenként találtunk csukát. Zsolti fogta ki az elsőt, egy 33 cm-est. Én tőle kb. 30m-re dobáltam, de az Abu Atom villantómról a 4. csuka ment el. Ezen jól felpörgettem magam és visszamentem a táskámhoz és felraktam egy Frenetic kanalat, amelyen lecseréltem a horgot egy kereköblű Owner-re. Így sikerült is újra megfognom az előbb elment 4 csukámat, ugyan azokról a helyekről. Ezzel át is vettem a vezetést a köztünk folyó „ádáz versenyben”. 4:1 az állás.

Ezután úgy döntöttünk, hogy ha már üres a csónak, akkor most már dobáljunk abból. Útban a csónak felé azért dobtunk még egyet-kettőt és így sikerült, még egy csukát fognom, ezzel 5:1 az állás. A csónakban folytattuk a harcot ahol Zsolt kezdett a nyakamra mászni és 6:4-re megközelített. Ezért most bepróbáltam azt ami múltkor nem működött. A WOBBLER.
Egy Predatec-et raktam fel csalinak és lás csodát 8 dobásból 5 csuka akadt a horogra 2 pedig elment. Az volt az érdekes, hogy ezzel a csalival viszont egyből az első dobásra egy 45 cm-est fogtam. Ezzel a húzásommal megint sikerült jól elhúznom Zsolttól, mivel így 11:6 lett az állás.

A másik érdekesség az volt a mai napon, hogy most nem annyira a töklevél / hínár mező mellől jöttek a csukik, hanem középről a nyíltvíz felől. Zsolt is megpróbált wobblerezni és neki is bejött a dolog, 3 féle wobblerrel 3 csukát szedett ki. Neki is így jött egy szebb 43 cm-es. Az állás 11:9.

Mivel ezek után egy csendes, nyugodt, hal mentes 20 perc következett, ezért kicsit arrébb eveztünk a tökök közelébe, még is csak az a fő tartózkodási, helyük nekik, de ez nem annyira jött be megint csak. A töklevéltől kb. 5-10m-es távolságból jöttek elő. Itt fogdostunk még egy párat és ezzel az állás 14:12 lett. Zsolti egy Balzer IM-12 Winklepicker 120g dobósúlyú botot használt, ezért azt találta ki, hogy a partra menjünk ki és ő át szerelne fenekezős, pontyfogó szerelékre megnézni milyen itt a ponty állomány. Elmondások alapján sok ponty van a vízben. Ez így is van, csak nem tették hozzá, hogy 15 és 20 cm közöttiek.

Míg a pontyfogó cucc bent volt addig is dobáltunk tovább. Így fogtunk még 3 db csukát. Végezetül az állás 16:13 lett. Ebből 4 db volt méretes
41-45 cm között. Előre megbeszéltük, hogy ismét fél 7-ig maradunk, mert akkor már erősen sötétedik, jól is volt ez kitalálva, mert ekkor el is kezdett szemerkélni az eső.
Szép délutánt tudhatunk magunk mögött az idő is megkímélt bennünket egyszóval nagyon jó volt.

Felszerelés :

Bot : Dragon Mystery Dropshot 5-15g / 240cm,
Balzer IM-12 Winklepicker 120g / 270cm
Orsó : Abu Sorön 20,
Shimano Saragosa 4000F
Zsinór : Fireline 0,17mm / 10,2kg,
Power Pro 0,23mm / 15kg

További eredményes botgörbülést minden egyes sporttársnak.