Közzétéve:

Alpári csukák 1. rész

2010. szeptember 11. szombat: borús napsütéses csodálatos csuka fogó nap. Ez az ami az idei évre jellemző volt és megszokottá vált. Egyszóval egy ilyen szép napsütéses borongós napon Baranyi Zsolt barátommal elindultunk pergetni. Megbeszéltük, ha már itt az ősz és már unjuk a potykákat egy kicsit menjünk és próbáljunk meg fogni egy pár csukát. A vizek hőmérséklete ideális kezd lenni (kb.15-16 fokos), a csukáknak ilyenkor már biztosan enniük kell. Kaptuk magunkat és délután 3-ra le is értünk a vízre a csónakhoz, de az előző nap leesett soha nem látott 10000 L/m2 🙂 (130mm) csapadék miatt a csalizás helyett előbb mericskélnünk kellett a félig megtelt csónakot.
Röpke fél óra alatt végeztünk is és így megkezdhettük végre a horgászatot. A kezdeti nehézségek meghozták gyümölcsüket, mivel nem kellett sokat várnunk az első csukára. 5 perc elteltével és kb. a 6. dobásra jött is az első éhes áldozat, mely egy 34 cm-es csuka volt.

Visszaengedtük ( Catch and Release ) és erre ő mint a mesebeli aranyhal teljesítette kívánságunkat és szólt a többi vízben tartózkodó társának, hogy nagyon finom ízletes kanalaink vannak. Így 10-15 perces turnusokban jöttek is ezek az idén termett szép csukák.

Ez az izgalom feledtette velünk azt a tényt is, hogy bár közel két hónapja nem találkoztunk szúnyoggal itt annyi volt, hogy szabályos szúnyog auránk volt mindkettőnknek, mivel erre egyikünk sem számított, így nem is volt semmilyen védelmi fegyverzet nálunk. Bár otthon a kezembe akadt egy flakon Szuku Spray, de azt egy laza mozdulattal félre is dobtam, hogy erre nem lesz ilyenkor már szükségünk.

Visszatérve a horgászatunkhoz a legtöbb csukát töklevél illetve hínármező mellől tudtuk kifogni, de azokat is úgy, hogy a csalikat mindig padlón (fenéken) kellett vontatni. Ezen a napon semmilyen más műcsali nem működött csak a kanál. Abból is az ezüst és annak különböző szín kombinációi, értem ez alatt pl. ezüst/fluo, ezüst/tigris, ezüst/piros stb. színeket. A horgászatra szánt időnket este fél 7-kor fejeztük be már elég erős szürkületben. Ezen 3-3,5 óra alatt összesen 19 db csukát emeltünk a csónakba és kb. 6-8 db-ot csak megakasztottunk, ami a horogról vontatás közben leakadva tovarebbent a vízben. Amúgy az átlag méret 35 cm volt, a legnagyobb pedig egy 52 cm és 2,25 kg-os volt. Ez a legnagyobb kifogott halunk pont a végszóra érkezett 18:25 perckor, azaz már az erős szürkületben.

Felszerelés :

Bot : ABSF Hand Made 40g / 270cm,
Balzer Natural Power IM-10 40g / 270cm
Orsó : Dragon Mirage 930,
Balzer Metallica ZX 9300
Zsinór : Fireline 0,17mm / 10,2kg,

További eredményes botgörbülést minden egyes sporttársnak.