Közzétéve:

Alpári süllők

2013. február 02-a! Az elképzelt nap megvalósulása.

Egész napos esőt és szelet ígértek az időjósaink, de szerencsére nem lett igazuk. Úgy is indultunk neki a mai pecának, hogy itthon zuhog az eső, de mi van, ha Alpáron nem esik egyáltalán!? Fél 12-kor indultunk el itthonról és ahogy leértünk a partra, ott tényleg nem esett egy deka vízcsepp sem, sőt még a szél is alig fújdogált. Gyorsan bepakoltunk a csónakba és már vágtáztunk is az általunk jónak ítélt helyre. Ez közelebbről a kikötő és a tőle balra eső félsziget közti szakasz. Ugyanis az elmúlt hónapokban mindig ezen szakaszon fogdostuk a csukákat, süllőket. Így esett most is erre a területre a választás. Ahogy megálltunk, már az első dobástól kezdve pattogtak a műcsaliaink a dévérek, kárászok, pontyok stb. hátán keresztül. Ebből adódik, ha ezek a békés halak itt vannak, akkor a ragadozók is itt lapulnak valahol körölöttük. Mindenféle, lassan vontatott gumit felkínáltunk nekik, de csak kicsi kapásokig jutottunk. Így felraktam a tavalyi hal „gyilkost” a Dragon Veltica 2-est piros csíkokkal felvértezett változatát, hátha ez kell nekik. El is neveztem hideg vízi gyilkosnak ezt a típust!
És tényleg ez kellett. Második dobásomkor éreztem egy kicsi koppintást, mintha beleakadtam volna valamibe, de ekkor elkezdett az a valami rángatni és oldalra menni.
Óvatosan fárasztgattam a 0,07-es fonottammal a csónak közelébe, végig azt hittem csuka lesz, abból is a nagyobb fajta, mivel nem ütött túl nagyokat és végig lent fenék közelben haladt, de mikor felbukkant a vízfelszínen és megpillantottuk láttuk, hogy másik barátunk a süsü akadt a horogra és abból is nem az apróbb fajta. Gyors merítést követően a hálóba terelve, ki is esett a szájából a csali. De meg van, az a lényeg.

Félórán belül fogott 48cm/1,74kg-os süsüm!

Nem sokkal ezután, már Zsolti fárasztott valami érdekesen mozgó vadállatot. Először feljött a felszínre ott dobott egy pár szaltót, mint egy csuka, de nem csukásan rázta magát, így azt hittük, hogy kívülről akasztott keszegféle.A csónakhoz közelebb érve vettük észre, hogy ez is süsü. Alányomtam a merítőt, ekkor kirepült a szájából a jigwobbler csali, jó nagy röppályát leírva a fejünk fölött.

Jigwobbler: mint az a képen is látható ez egy jig fejjel (twister fejjel) kombinált wobbler.
Mi esetünkben ez egy 7 cm nagyságú csali, 4-es méretű horoggal szerelve. Jig fej jóvoltából nagyon jól dobható, terelő nyelvének köszönhetően pedig jól riszálja magát ez a csali.

Az volt a szerencsénk, hogy a merítő felett csak lebegett és a csali kipattanása után nem akart menekülni, mert eléggé kifáradt.

És a következő!Ez még szebb, mint az enyém! 52cm/1,98kg.

Ez még szebb, mint az enyém! 52cm/2,30kg.

Tovább dobáltam a már említett villantómat, mondván, ha egy jött rá, miért ne jönne rá másik is. Jött is csak nem süsü, hanem egy csuka koma.

Csapatnévadónkból egy mini 45 cm-es!

Csukám megfogása után üres 2 óra dobálás következett mindkettőnk számára, majd végre 5 előtt pár perccel Zsolti még akasztott egy 45cm-es süsüt. Ezután kikötöttünk, csináltunk csoportképet a mai áldozatainkról és elindultunk haza.

Azért a süllőt mi is szeretjük !